- Komt er een geluidswal voor de N65?
- Is de ontsluiting naar het Moleneindplein alleen voor voetgangers en fietsers?
- Als Mowgli achter op het terrein komt, rijden dan alle ouders ook via de bestaande oprit binnen?
- Kan de Jagersboslaan ook gebruikt worden als aansluiting voor de vrije kavels?
- Kunt u aangeven hoe het parkeren voor auto's in zijn werk gaat? Worden dit vaste plaatsen per kavel of gedeeld? Is er ruimte voor ''gasten en bezoekersplaatsen''?
- Houden jullie rekening met 2 auto’s per woning? Bij Isabellaveld en andere plaatsen in Vught is ruimte tekort voor het parkeren.
- Wordt er rekening gehouden met het bezitten van twee auto's per huishouden?
- Kan geëist worden dat toekomstige bewoners geen of slechts 1 auto mee brengen?
- Is een of meerdere parkeergarage (al dan niet ondergronds) ook nog een optie?
- Klopt het dat de auto in de schuurwoning dient te staan? Dat je dan dus geen garage meer overhoud voor andere doeleinden?
- Kunnen leveranciers van supermarkten (AH, Jumbo) wel tot de woningen komen?
Het is niet te verwachten dat er specifiek in relatie tot deze ontwikkeling er een geluidswal voor de N65 komt. De geluidwerende voorzieningen rond de N65 vallen buiten deze ontwikkeling.
De voorgenomen ontsluiting van Kloostergoed Theresia naar de wijk Vijverhof en het Moleneindplein met de winkelvoorzieningen (richting Zuid en Zuidoostzijde) is alleen voor voetgangers en langzaam verkeer. Punt van onderzoek en gesprek is het mogelijk dubbelgebruik van de parkeerplaatsen van Vughterstede en de mogelijke ontsluiting richting de kiss & ride functie op het Kloostergoed voor de ouders die de kinderen naar MOWGLI brengen. Die auto’s kunnen niet vanuit de Molenrijnselaan / Wildpad verder het kloostergoed op rijden, anders dan tot de kiss & ride lus op het Kloostergoed.
In hoeverre de kiss&ride functie via Molenrijnselaan/ Wildpad naar het kinderdagverblijf mogelijk gaat zijn, is punt van onderzoek. Mocht dit niet haalbaar blijken dan zal de bereikbaarheid met de auto naar het kinderdagverblijf via de Jagersboschlaan of de nieuw te realiseren ontsluiting aan de Vijverbosweg verlopen.
De ontsluiting van de vrije kavels zal niet direct op de Jagersboschlaan worden gerealiseerd. Wat betreft parkeervoorzieningen in relatie tot de woningen moet dit nog verder worden uitgewerkt. De verwachting is dat ieder vrije kavel moet voorzien in twee parkeerplaatsen op eigen terrein. Het bezoekersparkeren voor deze woningen zal ook in de Bosrand worden voorzien.
Wat betreft de woningen in het Klooster en de Moestuin, is het streven dat ieder woning een parkeerplaats in de nabijheid heeft. De woningen in de moestuin zullen niet een eigen garage gaan krijgen. Het parkeren voor bezoekers zal grotendeels nabij de nieuw te realiseren ontsluiting op de Vijverbosweg worden voorzien.
De ontsluiting van zowel het Klooster en de Moestuin zal dusdanig zijn dat pakketdiensten tot aan het parkeerkoffer in de nabijheid van de woningen kunnen komen.
De ontwikkeling zal gaan voldoen aan de parkeernorm, waarbij het niet de verwachting is dat er voor iedere woning 2 parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Daarnaast zal niet op voorhand worden afgedwongen dat toekomstige bewoners maar één auto mogen hebben.
In hoeverre een of twee ontsluitingen via Vughterstede mogelijk en wenselijk is zal komende periode nader worden onderzocht. Bij het ter inzage leggen van het voorontwerpbestemmingsplan zal meer helderheid komen over de voorgenomen ontsluiting.